Semla vs flammkuchen

Herrn och jag har under min lediga dag idag vart på libanesisk restaurang och ätit, enligt vår egna tradition när vi är med varandra, buffé. På hamngatan 6. ligger lebanon meza lounge och det är tyvärr inget ställe jag skulle rekommendera om du inte dyrkar att doppa tunnbröd i kalla såser. Servisen behandlade oss som om vi såg ut som två som inte kunde betala. "Betala måste ni göra först innan ni tar mat" säger killen innan vi ens har hunnit sätta oss.
- okej inga problem, svarar jag.
Sätter oss vid bordet och förväntar oss att få frågan Vad vi vill ha att dricka men inser snabbt att den beställningen tar man själv samtidigt som vi betalar.
Jag vill gärna ha cola Zero om ni har. Killen svarar: ja det har vi, det kostar 35kr så att du vet.
- okej svarar jag. Inget mer med det.
- Är det okej eller. Pepsin eller jag menar Colan kostar 35kr. Säger han som om det skulle vara o-troligt att jag kan betala två cola som kostar 35kr styck.
- Ok! Svarar jag.
Nu förstår jag även att killen ljög om att de har cola Zero. Pepsi vad det vi fick i glasen.

Nu är det mysfaktor på hög nivå! SWEDEN VS GERMANY in cooking!
Kilian lagade flammkuchen som är tuntbröd toppade med ingredienser in i ugnen. Allt hemmagjort ! Vilken Karl man har! Jag bjöd på icke-hemmagjorda semlor som inte var de bästa jag ätit. Tur att då sällskapet är på topp! :)
Myser framför cast away! Puss Puss





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0