First step to be a greek

Hey All!


Idag har jag fortsatt med mina grekiska studier.. från klockan 14.oo - 17.45 satt vi alla 9 personer (i min grupp) och koncentrerade oss oerhört på att både förstå, prata och läsa Grekiska....Det går långsamt frammåt.

Visst är det kul att lära sig men nu när allt är nytt och man försöker skaffa sig vänner och känna sig som hemma är det mycket svårare att få in det i huvudet. Det är så många nya uttryck och inget på varken svenska eller engelska.

Hur som helst så skaffade jag mig ett Grekiskt nummer. Så från och med nu kan ni nå mig på

0030 698 618 18 23


Jag kommer att så småningom byta simkort till min iphone och då kunna använda mig av Whatsapp och Viber men för tillfället är den låst och det är inte möjligt. Ska bara ta reda på hur jag kan låsa upp den så återkommer jag. Tills dess är mitt svenska nr fortfarande i bruk men kommer inte att svara.

Har även besökt ena korridoren för europeiska studenterna och det är en party korridor. Träffat Irländare, Belgier (?) massa tyskar och en Österrikare plus Finne och Dansk.

Jag trivs och än så länge är det inte så dåligt :)

Jag kommer att uppdatera mer men jsut nu har jag huvudvärk och SUPER trött.




Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Hej och välkommen till Grekland!



Va kul att du bestämde dig för att komma hit till Thessaloniki!! :) Har förstått att du ska plugga, är det bara grekiska du ska läsa här?



Förstår att du inte varit här så länge, hur går det för dig? Trivs du?

2012-01-11 @ 11:36:31
URL: http://dotlc.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0