IKEA - a part of beeing Swedish

I helgen som var besökte vi IKEA för att handla in alla nödvändiga saker. När jag kom till lägenheten så fanns det absolut ingenting. Inget täcke, ingen kudde, inga tallrikar eller något alls. Så jag spenderade 63€ på det absolut billigaste jag kunde hitta. Stekpanna, en kastrull och plastmuggar och plastskålar...Vill inte bjuda över människor och dom tappar och gör sänder mina saker...Det kostar pengar. HAHA.
Hur som helst så kunde jag inte handla svenskmat som jag hade hoppats på. Men det är inte sista gången jag besöker IKEA.. Tyvärr så är det ju alltid som så att IKEA ligger otroligt långt bort. Så man måste sitta på bussen i cirka 40min. Det är väl okej, en Täby tjej som jag är ju van vid att åka kommunalt (Speciellt när man är snart 23 och inte ens har något körkort)
IKEA är som att komma hem. Man känner igen sig, man har vissa saker i sitt egna hem och man läser svenska.

Självklart var det Lunch som stod på schemat!


Orkade inte ens äta upp allt, men den svenska flaggan gjorde min dag!


Jag och Elena


Anna (min granne från Finland), Anna (från Örebro uni) och Aleksi



När vi var klara på IKEA så låste jag och Elena in våra saker i flera skåp i Entrén för att sen ta oss till tydligen Greklands största shopping center (?) Vet inte om det är korrekt, men folk vallfärdar för att komma hit, så nu kan jag iallafall säga att jag har varit där.



(Medierranean Cosmos) Allt heter Cosmos här haha.


Inhandlade en guldtopp och ett par svarta jeans då mina från GAP gick sönder/sprack i Torsdags...


Postat av: Fraj

Hahaha vi rände också på Ikea häromdagen, man blir ju alldeles varm i hjärtat!

2012-01-18 @ 13:58:48
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0