Just a moment of amazingneeeesss

Jag trodde aldrig att den här dagen, ankomstdagen, skulle bli så toppen!
Jag anlände till flygplatsen och min fadder hämtade upp mig och vi tog bussen in till stan. Hon visade min nya lägenhet där hyresvärden mötte mig för att lämna nyckeln. Inte nog med det så pratar hyresvärden svenska... Han har bott 20år i Göteborg... Men engelska pratar han inte lika bra.

Jag lämnade alla mina saker och vi gick hem till min fadders släktingar där jag blev bjuden på traditionell grekisk middag med ett glas rött!! Så väl behövligt då det är söndag och de flesta affärer stängda. Inte nog med det så delade vi många skratt och historier! Mycket hade vi alla gemensamt. Det kändes direkt som om att det här kommer att bli min "grekiska familj" här nere.

Argyro är som sagt en volentär från skolan och hon har tagit emot mig med öppna armar! Min lägenhet är helt tom, det finns inge täcke, inga kuddar, inga tallrikar eller någonting. Efter att jag fick fantastiskt god mat (sovlaki ?) så tog Argyro mig till hennes farmor och farfars gamla lägenhet och jag fick låna:


  • fyra tallrikar
  • fyra av allt bestick
  • fyra glas
  • ett täcke
  • en kudde
  • och en toarulle :)

Jag är så otroligt lyckligt lottad och är så otroligt tacksam! Inte nog med det så var flygvärdinnorna på SAS helt fantastiska! Mamma hade informerat dom att jag skulle åka med flyget från Stockholm till Aten och jag fick gratis macka, Té, biscotti och en goodie bag med vin, öl, cola och snacks.....SÅ NU Vettnii sitter jag i min nya lägenhet i Thessaloniki, Grekland och packar upp med en Mariestad i handen.

Jag hoppas och tror att jag kommer att känna mig som hemma.
Grekerna har redan försökt övertala mig om att stanna över sommaren. Har inte ens vart här i 12 timmar! :) ME LIKEY!


Xx
Dénise


Postat av: Gunilla

Åååh, gulle! Här kommer jag att hänga o följa dig i alla du gör! Hur länge blir du borta egentligen? Lycka till med allt, du är grym! <3



Puss

Anna.. eh... Gunilla ;)

2012-01-08 @ 20:49:34
Postat av: sandra

Låter helt underbart! Ser fram emot att läsa (...och framför allt höra) om allt :)

2012-01-09 @ 01:13:00
URL: http://sandrawager.blogsome.com
Postat av: Dénise

Åh va kul att höra mina vänner!!!! Gunnilis veeeet att det är du!! :)

2012-01-09 @ 09:44:03
URL: http://voyage.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0