Partying like no tomorrow

I lördags var det den andra Erasmus festen. Det var öppet för andra grekiska studenter också och som vanligt var det ös!
En öl kostade 1€ och folk drack dricka det hade tagit med sig hemifrån och det är ju som sagt lagligt att röka inomhus här i Grekland. Så det tog mig tillbaka till när jag var 16 år och jag och min vänner var på Klubb W i München bryggeriet och alla rökte. Speciellt minns jag när min pappa kom in till stan för att hämta oss och vi satte oss i bilen och han sa:

- usch, ni luktar fruktansvärt mycket rök! HAR NI RöKT?!

(ingen kommentar på det svaret)

Hur som helst så var det lite Drama involverad och eftersom det var drama så var det ju självklart Tequila inblandat också. Det är även en kulturkrock för att här slutar inte festerna klockan 02.00 som det gör i TRÅKIGA Örebro, och heller inte kl05.00 som det gör i Stockholm. Utan här slutar festen när folket går hem. Så festerna fortsätter in till klockan 08.00 på morgonen!!








(Bilderna ovan är tagna från Elena Wolf)

Hur som helst så hade vi alla det kul....TILLS!!
Jag gick ifrån studentrestaurangen  (där festen hade varit, med mina klasskompisar) men eftersom jag måste fortsätta stora vägen längre fram (cirka 10min) så sa vi hej då vid stora korsningen. Efter att ha gått i cirka 5min så stannar en bil och en kille skriker på grekiska. Han sa någonting om "ella" Vilket betyder "kom igen". Just precis då tog mina pengar slut på mobilen och jag kunde bara smsa. Jag smsade flera i klassen för att försöka få någon att ringa mig. Men alla hade däckat. Den här greken slutade inte, trots att jag sa ifrån och skrek nej. Han följde efter mig ända hem då han förstod att det inte var någon idé. Men han på något sätt försökte få in mig i sin bil. SÅ hädan efter går jag inte ut utan min "självförsvar spray" som jag har fått av underbara Anna Johansson (min klasskompis i Örebro).

Tack för mig. Hej!


Postat av: MK

Använd pepparsprayen och lär dig skrika ngt fu

lt o polis på grekiska👿👿👿

2012-01-17 @ 21:54:30
Postat av: Anna Johansson

Fy vad otäckt med den där greken! Ja, bär alltid med dig försvarssprayen, var försiktig, fina Denise! :)

2012-01-18 @ 13:51:05

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0