Life of an Erasmus

Igår var det dokumentärer för hela slanten! Först två visningar och därefter en dokumentär kl.22.30 "Whores Glory" Fascinerande dokumentär som skildrar prostiterade kvinnors vardag. En kontrast mellan religion och sexualitet. Det utspelade sig i Thailand, Bangladesh och Mexiko. Därefter var producenten där och pratade om filmen och varför han valde dessa länder etc etc.
Därefter igår kväll var det alkoholstressa och sen iväg till "House warming fest" med temat "Put your sunglasses on". Där kunde man se alla olika slags solglasögon med mera. Jag, Kilian, Jesper och Mattias (Dansk besökare till Jesper) kom precis efter att den grekiska polisen vart där. PJU! Inge mer strul med polisen! ;)
Inte nog med att det var en polisbil som kom till festen för att säga till så var det även en civilbil och civila poliser som ville komma förbi och ta sig en titt. Kanske deras Torsdag inte var så händelserik.

Idag fick man ju betala för det. Bakis och trött....En Erasmus vardag! Kl. 11.00 var det Workshop med producenten av dokumentären "Whores Glory" och mer eller mindre var det frågestund igen. Jag somnade till och Kilian kunde inte hålla sina ögon öppna. Goa Sandra var dock på allärten då hon gjorde det kloka beslutet att inte följa med ut. Men men vad gör det om tio år?

En promenad längst hamnen och vattnet under den underbara solen. Starbucks kaffe i handen. En promenad till den lokala grönsakshandlaren och inköpte Zuccini, champinjoner, paprika, rödlök och fantastiska jordgubbar för endast 4€! Sen iväg till grekiska bageriet för att köpa Bugadza! Bugadza är en grekisk efterätt...ungefär som smördeg med vaniljcreme i.

(p.s min svenska och meningsbyggnader är helt åt skogen - I know! Men eftersom jag pratar engelska hela tiden och försöker lära mig grekiska och tyska på en och samma gång så är det ett mission att sen helt plötsligt ändra till svenska...men ni förstår mig, right?)




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0