B I T T E R F I T T A

Idag är jag en riktigt bitterfitta pågrund av dessa fem anledningar:

1. Vädret:
Vädret här i Grekland är tio gånger sämre än vädret hemma i Sverige. Det regnar, regnar....återigen regnar och så regnar det lite mer. Det är klibbigt, molnigt och så slänger vi in lite blixt och åska på det. Medans mamma ligger hemma och badar i poolen och solar sitter jag inne och försöker studera. Vilket leder till punkt nummer två.

2. Mina studier:
Jag flyttade till Grekland den 8:e januari detta år och har nu spenderat 5 månader, 9 dagar och cirka 4 timmar i Thessaloniki och har ungefär studerat sammanlagt 40 timmar av dessa.... och det var i februarimånad när vi hade tentamen i Grekiska. Då är det exkluderat de timmar jag har varit på lektion sen marsmånad vilket är totalt cirka 20 gånger. Istället på lektionerna sitter jag och bloggar eller gör något annat vilket leder oss in på punkt nummer tre.

3. Husfru-bloggar:
Jag var inne och vandrade runt på blogg.se och några av mina favoritbloggar då jag konstaterade för min underbara vän Sandra att alla husfrubloggare är bra på allt och kan ALLT. Men ärligt, dagens husfruar kan för sjutton allt! Målar om, pysslar, gör kreativa egna lampor, dukar bordet fint bara för att ta två kort till bloggen, gör egen isglass...samtidigt målar dom sjukt snygga tavlor, har ett heltidsjobb samt ett barn under 2år. De sköter hemmet och har säkert fantastiskt sex med sin underbara man. Är bitter för att dom är allt jag inte är. Bitter leder oss in på punkt nummer fyra.

4. Mina Grannar:
Jag tycker så illa om mina grannar. Men jag är fullständigt övertygad om att dom tycker illa om mig, och min rumskompis, med då vi har haft X antal fester på balkongen, "väsnats" i trappuppgången och bara för att vi är Erasmus studenter. Jag är dock övertygad om att jag tycker mer illa om dom. Grannen mitt emot har korkade fåglar på deras balkong som varje gång det är sol (som på senaste tiden vart väldigt sällan) sitter ute och konstant piper. Grannen till vänsters ringklocka hör jag i mitt sovrum tio gånger dagligen om och om igen. Gubben i den lägenheten klagar på mig för att jag ryckte i hissdörren när jag väntade på att den skulle komma ner till entrén. Kärringen under oss klagade för att vi försökte få bort allt vatten på vår balkong då det "låter" på hennes balkongtak.Kärringen mitt emot vår balkong har en stackars hund, som jag faktiskt tycker synd om då hon är så pass överviktig att hon inte kan ta hand om den, och därför släpper ut den på balkongen istället för att gå ut med honom. Dock skäller han KONSTANT hela dagarna vilket får oss att bli mentalt sjuka.

5. Min hyresvärd:
NEDRANS KÄRRING är det enda jag kan säga om henne. FY! Hon anklagar mig för att ha gjort sönder en av våra toaletter fast den var sänder när vi flyttade in för fem månader sen. Där rök min deposit på 260€! Tack och adjö! Något som jag absolut hatar är när någon anklagar mig för något jag inte har gjort. Jag är världens sämsta på att ljuga (fråga min pappa) och när man heller inte lyssnar på min sida av historien och fortsätter att anklaga mig och skricka hemska saker på grekiska....då är jag inte längre din vän. Det är nu förklarat krig!

AH! Det kändes väldigt bra att få lätta på mitt hjärta. Nu känner jag mig bättre. Bitterfittan tackar för sig.


xoxo


Postat av: sandra

KRAM

2012-05-27 @ 20:38:01
URL: http://sandrawager.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0